HUSET VED HAVET og HOUSE BY THE SEA AFRICA har fortrinsvis butiks- og forretningskunder, samt enkelte grossister.
– Er du privat kunde, er du velkommen til at kontakte os med spørgsmål alligevel. Vi vil gøre, hvad vi kan, for at sætte dig i forbindelse med den nærmeste forhandler.
Betingelser for engroskunder og grossister:
Alle med interesse for lokalt produceret kunsthåndværk, fairtrade og socialt ansvar.
Ordre
Førstegangskunder kan kontakte os på mail for at få adgang til engrospriser og bestillingslisten her på hjemmesiden.
Ordre foregår via Bestillingslisten på hjemmesiden eller du kan bestille via telefon, Whats App eller på e-mail.
Engrospriserne gælder uanset antal, med mindre man handler som Grossist.
For Grossister kan vi tilbyde lavere priser ved bestillinger på over 50 stk af hvert varenummer af de større varer og over 100 stk af de mindre varer eller ved samlet bestilling på over 9000 usd / 70 000 DKK. Vi sender gerne samples ud før bestilling.
- Ordrer over 10.000 dkk / 1500 usd sendes fri for ekspeditionsgebyr
- Ordrer under 10.000 dkk / 1500 usd vil blive opkrævet 150, – dkk som ekspedition gebyr.
Levering
- Varerne kan sendes med Luftfragt, til enhver lufthavn
- Varerne kan sendes med Søfragt til enhver handelshavn i Danmark – enten direkte til kunden eller som consignment i container i vores fælles fragt.
- Vores fællesfragt lander i Aarhus, hvorfra det bliver leveret direkte til kunderne af vores distributør.
- Varerne kan sendes med DHL fra Zimbabwe til din dør i Danmark eller et andet land.
- Varerne sendes normalt med Post el. GLS lokalt i Danmark og i Skandinavien.
Et andet fragtfirma kan naturligvis anvendes, hvis kunderne ønsker det. - Levering med luftfragt sker normalt inden for 2 uger fra betaling af depositum. Længere leveringstid kan forventes, hvis de bestilte varer er udsolgt eller i ferieperioder eller ved særlige produktioner.
Vi vil lade dig vide, hvis en længere ventetid forventes. - Levering med søfragt tager 6-8 uger fra det sendes fra Harare.
- Vi sender container fra Zimbabwe til Danmark 3 gange om året – kaldet vores “fælles fragt.” Det er fragt fra “Dør-Dør ” da vi samarbejder med en dansk distributør og fragtfirma.
Betaling
- Første gang kunder vil blive bedt om at betale det samlede beløb forud.
- Når vi bekræfter jeres ordre med en ordrebekræftigelse, vil vi bede om 50% depositum + betaling af fragtomkostning, ved udskibning fra Zimbabwe betales balancen.
- For Grossistbestillinger beder vi om betaling af depositum på 50% af varekøbet + Transport ved ordrebekræftigelse.
- Balance for den samlede faktura betales ved udskibning fra Harare, Zimbabwe.
- Priserne på Bestillingslisten er ekslusiv fragt. Fragten vil blive beregnet på baggrund af ordrens volumen og vægt og i henhold til fragtselskabernes minimums pris.
- Luftfragtprisen / DHL beregnes på vægt og volumen. En medium ordre størrelse på 25-27 kg i en kasse 90 x 45 x 45 cm vil koste ca 300€- fra Zimbabwe til Kastrup Lufthavn.
- Et lufthavnsgebyr for lager i Kastrup må påregnes – ca. 35usd for 1 kasse@ 30 kg for de første 42 timer fra ankomst. Herefter må lagerleje påregnes.
- Søfragtprisen beregnes som Fællesfragt i container fra Harare til et lager i Danmark. Prisen beregnes på volumen – ikke vægt. Minimumsprisen er 2250 dkk / 300€ for 1 m3. Inkluderet i fællescontainer-aftalen er fælles leveringsaftale fra lager i DK direkte til kunden i Danmark ca 600 dkk og Sydlige Sverige for ca. 750 dkk per m3. Leveringer udenfor Skandinavien er udenfor aftalen og vi giver gerne et tilbud.
- Handlingsgebyr i dkk er inkluderet i leverings omkostningerne, med mindre at varerne skulpturer eller på anden måde upraktiske.
- Slutfaktura bliver sendt ud før levering sammen med Medfølgelisten.
- En pakkeliste vil ledsage varerne.
- Eventuelt udeblevne standard varer vil blive tilsendt ved næste containerlevering.
- Vi tilbyder at arrangerer fragt fra modtagerstedet for udenlandske kunder og fragten blive faktureret efterfølgende.
- Med første påmindelse er ledsaget af et påmindelses gebyr på 10€ og 1,5% i rente pr måned.
- Betaling kan ske til vores bankkonto i England eller direkte med f.eks. WorldRemit eller en anden betalingsservice. Skriv en email til os, hvis I ønsker det.
- Se information om brug af WorldRemit
Dine rettigheder
- Såfremt at der opstår brud på transport eller mistanke om brud, skal du modtage “med forbehold” og sikre at fragtmanden er opmærksom på dette for, at de kan dække bruddet. Kontakt dernæst HUSET VED HAVET.
- HUSET VED HAVET kan ikke dække varer, der er beskadiget på grund af transporten, men vi vil gerne orienteres.
- Klager over leverede varer med produktions fejl skal ske i fem dage efter ankomsten. Send venligst et foto og vi vil se på sagen.
- Hvis du fortryder købet, har du muligheder indenfor 14 dage:
Du kan returnere varerne til vores danske adresse i samme stand som de er modtaget og så kan vi refundere beløbet, minus fragt, eller vi kan udstede en kredit nota til senere køb.
Forbehold
Vi foretager forbehold for udsolgte varer eller slåfejl på hjemmesiden og i prislisten. Vi tager forbehold for varernes præcise størrelses angivelse. De er håndlavede og kan derfor variere i farve tone, vægt, størrelse eller lighed i mønsteret.
Da vi arbejder i et ikke velfungerende og politisk ustabilt udviklingsland, tager vi forbehold for forsinkelser i leveringen af ordre eller særlige varegrupper.
Vi orienterer altid kunderne når varer er forsinkede, eller hvis der ikke er plads indenfor den aftalte fragt. Udestående varer vil komme med næste levering. Vi refunderer ikke, da ordren er bestilt og betalt hos kunsthåndværkeren .
Disclaimer: HUSET VED HAVET / HOUSE BY THE SEA AFRICA disclaims all responsibility and liability for sustainability of products and damages or further expenses, which may incur as a result of handling our products or transporting the products.